Hírek : Massa a leggyorsabb az eseménydús edzésen |
Massa a leggyorsabb az eseménydús edzésen
2005.03.18. 15:55
Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP
Massa a leggyorsabb az eseménydús edzésen Pénteki 2. szabadedzés - Malajziai GP
Felipe Massa volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj eseménydús péntek délutáni szabadedzésén. A tréning során többen kicsúsztak, köztük Kimi Räikkönen és Rubens Barrichello is. A második legjobb időeredményt a sprintelő Juan-Pablo Montoya érte el, a harmadik Ricardo Zonta lett a Toyotával.
|
Massa átvette a vezetést | Felipe Massa volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj eseménydús péntek délutáni szabadedzésén, amelyen 38 fok körüli hőség és 57 fokos aszfalt fogadta a versenyzőket.
Massa az egyórás tréning 22. percében állt az élre 1:35.608-as eredményével, amit a többiek a hajrában sem tudtak felülmúlni. A Petronas révén hazai pályán köröző Sauber másik versenyzője, a napokban sokat bírált Jacques Villeneuve közben 2.513 másodperces hátránnyal csak a 18. helyen végzett.
A rendkívül sűrű mezőnyben - az első 16 versenyzőt mindössze 1.6 másodperc választotta el egymástól - Juan-Pablo Montoya szerezte meg a második helyet. Ő azonban szemlátomást könnyű autóval, egy egykörös sprint során futotta meg 1:35.620-as körét, akárcsak McLaren-es csapattársa, Kimi Räikkönen, aki a 9. percben kicsúszott a 10-es számú kanyar kavicságyába, és csak az edzés utolsó pillanataiban láthatott ismét munkához.
Räikkönen elé befért a délelőtti leggyorsabb Ricardo Zonta a Toyotával, Ralf Schumacher pedig 5. lett, megelőzve a melbourne-i győztes Giancarlo Fisichellát. A Renault délelőtt egyetlen mért kört sem tett meg, és Fisichella most is csupán 29 perc után merészkedett ki a pályára.
Rubens Barrichello a 15. percben Räikkönenhez kísértetiesen hasonló kicsúszással szórakoztatta a foghíjas lelátók közönségét, de a hajrában ő is vissza tudott térni a pályára, s feljött a 7. helyre, miközben csapattársa, a két maratoni etapot teljesítő Michael Schumacher a 16. helyre szorult a másik Ferrarival.
Az edzés nem volt mentes az izgalmaktól, Räikkönen és Barrichello mellett ugyanis a 14-es számú kanyarban Vitantonio Liuzzi is a kavicságyban kötött ki, Melbourne-höz hasonlóan ismét ott fejezve be a második szabadedzést. Két perccel a tréning leintése előtt Michael Schumacher kissé szélesre vette a 9-es kanyart, és egy pillanatra Takuma Sato is megkóstolta a kavicsot, Christian Klien Red Bull RB1-ese pedig megállt a pályán.
A sereghajtó Minardik mintegy négy másodpercet faragtak délelőtti hátrányukból, az utolsó helyet viszont Mark Webber foglalta el, miután Williamsének sebességváltóján végig dolgoztak a szerelők, ezért nem tett meg egy mért kört sem.
|
|
Pénteki 2. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2005. március 18., péntek, 07:00-08:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 37-39 fok, aszfalt: 54-57 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (McLaren) |
1:34.395 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:33.074 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:35.608 |
208.715 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:35.620 |
208.689 |
0.012 |
0.012 |
13 |
|
3. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
1:35.677 |
208.564 |
0.069 |
0.057 |
30 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:35.719 |
208.473 |
0.111 |
0.042 |
6 |
|
5. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:35.838 |
208.214 |
0.230 |
0.119 |
16 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:35.841 |
208.207 |
0.233 |
0.003 |
16 |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.949 |
207.973 |
0.341 |
0.108 |
7 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:35.992 |
207.880 |
0.384 |
0.043 |
19 |
|
9. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:36.103 |
207.640 |
0.495 |
0.111 |
15 |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:36.575 |
206.625 |
0.967 |
0.472 |
20 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:36.841 |
206.057 |
1.233 |
0.266 |
18 |
|
12. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:36.968 |
205.787 |
1.360 |
0.127 |
19 |
|
13. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:37.033 |
205.650 |
1.425 |
0.065 |
31 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:37.044 |
205.626 |
1.436 |
0.011 |
18 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:37.067 |
205.578 |
1.459 |
0.023 |
17 |
|
16. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:37.270 |
205.149 |
1.662 |
0.203 |
22 |
|
17. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Jordan-Toyota |
B |
1:37.878 |
203.874 |
2.270 |
0.608 |
23 |
|
18. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:38.121 |
203.369 |
2.513 |
0.243 |
19 |
|
19. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:38.855 |
201.859 |
3.247 |
0.734 |
21 |
|
20. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:39.349 |
200.856 |
3.741 |
0.494 |
11 |
|
21. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:39.755 |
200.038 |
4.147 |
0.406 |
21 |
|
22. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
1:40.940 |
197.690 |
5.332 |
1.185 |
19 |
|
23. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:41.156 |
197.268 |
5.548 |
0.216 |
16 |
|
24. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0204 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:35.608 |
- (5.548) - |
1:41.156 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
| |
http://www.a5.hu
|