Hírek : Alonso, Trulli, Heidfeld a sepangi dobogón
Alonso, Trulli, Heidfeld a sepangi dobogón
2005.03.20. 11:52
Újabb Renault-győzelem
Alonso, Trulli, Heidfeld a sepangi dobogón Újabb Renault-győzelem
Ausztrália után a Renault a Malajziai Nagydíjon megszerezte második győzelmét is, a hőségben könnyedén maga mögé utasítva vetélytársait. Jarno Trulli mindössze két futam után megszerezte a Toyota idénre követelt első dobogós helyezését, megelőzve Nick Heidfeldet. A Ferrarik ismét küszködtek.
Alonso nyert Sepangban
Két pole pozíció és két lényegében rajt-cél győzelem a Renault mérlege az idei második nagydíj után. Giancarlo Fisichella ausztráliai első helyét követően Sepangban Fernando Alonso söpörte be a legjobbnak járó trófeát, a Toyota pedig - Jarno Trulli második helye révén - megszerezte első dobogós pozícióját. A BAR-ok a 4. körre teljesen leírták magukat és a Ferrari ismét nem tudott beleszólni az élen zajló csatározásokba.
A közeli erdőtűz miatt az embert próbáló hőség mellett némi füst is nehezítette a versenyzők dolgát a Malajziai GP első köreiben, ám a délelőtt a pole pozíciót megszerző Alonsót ez sem zavarta, és a rajt után rögtön az élre állt. Mögé Trulli, Fisichella, Mark Webber, Ralf Schumacher, Jenson Button, Kimi Räikkönen, David Coulthard, Christian Klien, Juan-Pablo Montoya, Rubens Barrichello, Felipe Massa, Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, Anthony Davidson, Tiago Monteiro, Narain Karthikeyan, Christijan Albers és Patrick Friesacher sorakozott fel.
A Takuma Sato betegsége miatt lehetőséget kapó Davidson nem sokáig élvezhette új státuszát, mert az alatta dohogó BAR-Honda motorja a 2. körben hatalmas füstfelhővel jelezte: részéről ennyi volt. Ugyanebben a körben Button autója is aggasztó tüneteket kezdett produkálni, és két körrel később meg is állt. Így hát csomagolhattak a hétvége folyamán különben sem brillírozó BAR-osok. Friesacher is gyorsan leírta Minardiját: már a 3. körben a kavicságyban kötött ki.
Időközben Alonso állandó jelleggel 1:36-os köröket futott, míg a többiek közül a legjobbaknak is csak 1:38-ra, majd 1:37-re telt. A 12. körre a 13. helyen küszködő Michael Schumacher hátránya már 36 másodperc volt, azaz a címvédő épp 3 másodpercet kapott körönként spanyol ellenfelétől, ami - ismerve az előző 5-6 év történéseit - legalábbis meghökkentő.
A verseny egyharmada környékén a Jordanek zavarták meg az állóvizet, némiképp bambán, de annál veszélyesebben kezelve az őket lekörözni készülők gyors érkezését. A sauberes Jacques Villeneuve-öt csapata rádión kérte, hogy ugyan lépjen már a gázra, "vagy valami…", ám az egykori világbajnok ehelyett pár körrel később a célegyenes-végi kavicságyban kötött ki. Mint később elmondta, az autó kerekei fékezésnél minduntalan blokkoltak, nehéz volt vezetni.
Elsőként Klien érkezett a boxba, majd sorban a többiek. Räikkönen már-már pehelykönnyű McLarenjével a 23. körben megfutotta a grand prix végén is a leggyorsabbnak bizonyuló kört: 1:35.483-at, Barrichello pedig Webbert gyimankolta a 6. helyért.
A finn McLaren-ász, miután visszaérkezett a pályára első tankolása után, rögtön jobb hátsó defektet kapott, így kulloghatott vissza az alig irányítható autóval, és ezzel egy időben búcsút inthetett dobogós ill. pontszerző vágyainak.
A 3. pozíciót birtokló Giancarlo Fisichella köridejei jelentősen romlottak, bizonyára egyenes arányban a gumik elhasználódásával, így az őt követő Webber, Ralf Schumacher és Nick Heidfeld rövidesen az ő ill. egymás nyakába zúdult. Lett is szépségdíjas csetepaté a 30. körben: az ifjabbik Schumacher elirigyelte az ausztrál williams-es 4. helyét és próbálkozott, de kudarcot vallott. Miután a két autó összeért, ő is főként annak örülhetett, hogy egyáltalán a pályán tudta tartani a TF05-öt. Heidfeld hátulról figyelte a jelenetet, és a kínálkozó helyzetet kihasználva némi küzdelem árán elment Ralf Schumacher mellett, majd vérszemet kapva csapattársánál is megpróbálkozott, Webber azonban brutális határozottsággal és elszántsággal adta a tudtára, miszerint: "nem".
A Barrichello-vezette, 13. Ferrari a 34. körben Red Bull-zúzdába került: Coulthard után Klien is "ledarálta" a brazilt, akinek nyomorúságát a boxban egy beszorult üzemanyagtöltő-cső tetézte. Massa eközben a 11. pozícióban lévő Michael Schumachert tolta volna le maga elől, de nem járt sikerrel.
A 38. kör Webber és Fisichella versenyének végét hozta: a dobogóra hajtó olasz nem adta magát, és miután megcsúszott, a külső ívről érkező ausztrálban végezte. Egyelőre nem tudtak megegyezni, melyikük a hibás; a versenybíróság vizsgálja a balesetet.
Alonso senkitől sem - csak éppen elromlott vizespalackjától - zavartatva haladt az élen a 40. körben is, mögötte Trulli, Heidfeld, Ralf Schumacher és Montoya. A végére a sorrend csak a német toyotás orrkúp-cseréjének következtében változott a 4-5. helyen, fordítottjára.
Az 50. körben Rubens Barrichello Ross Brawn javaslatára úgy döntött, hogy a gyakorlatilag megszűnt tapadás miatt feladja, és visszatért a Ferrari-bázisra. Csapattársának sikerült ugyan behoznia az F2004M-et a 7., pontszerző helyre, de a konstruktőri bajnokságban így sem túl fényes a tavalyi etalon olasz istálló helye, hiszen 10 pontjukkal egyelőre a Renault, a Toyota és a RedBull mögött állnak.
Az egyéni vb-t Alonso vezeti kollégája, Fisichella előtt, mögöttük négy pilóta tudhat magáénak 8 pontot: Barrichello, Coulthard, Montoya és Trulli.