f1alex
f1alex
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Linkek
 
kikijikj
Tartalom
 
kikijikj
 
Hírek
Hírek : versenyzők vasárnapi nyilatkozatai

versenyzők vasárnapi nyilatkozatai

  2005.03.20. 13:24

Vélemények a Malajziai GP-ről

A versenyzők vasárnapi nyilatkozatai
Vélemények a Malajziai GP-ről

Hogyan vélekednek a versenyzők a saját és csapatuk teljesítményéről? Elégedettek vagy csalódottak? Az alábbiakban ezt tudhatjuk meg. Versenyzői nyilatkozatok - kommentár nélkül.

Renault

Fernando Alonso: (1) "Fizikailag rendkívül megerőltető versenyen vagyok túl, a dobogón éreztem igazám, mennyire kemény volt. De jó érzés itt nyerni, a győzelmünk módja pedig jól mutatja, hogy az idén minden pályatípuson fel tudjuk venni a versenyt az ellenfeleinkkel. Az autó, a motor, a Michelin-gumik - minden hibátlanul működött az első körtől az utolsóig. Hálával tartozok az egész csapatnak, Enstone-ban, Viryben és a Michelin Clermont Ferrand-i központjában is fantasztikus munkát végeztek a télen. Most úgy érzem, valós esélyünk van arra, hogy harcban legyünk a bajnoki címért. "

Giancarlo Fisichella: (15) "Csalódott vagyok, hogy nem láttam meg a kockás zászlót, de nehéz délutánom volt. A rajtnál az autó nem volt elég kiegyensúlyozott, az első kiállás után pedig sokat vesztettem az első leszorítóerőből. Azt hiszem, valami eltörhetett. Mintegy két másodperccel maradtam el a versenytempótól, az autó mindenhol alulkormányzott volt, egyáltalán nem volt tapadás. Ami az ütközést illeti: Webber megelőzött a 14-es kanyarban, én pedig visszaelőztem őt a következő egyenesben. Én voltam elöl, ő pedig a külső íven, amikor befordult a kanyarba. Miközben fékeztem, az autó hátulja megcsúszott, Mark pedig nem hagyott helyet a hibára, így összeütköztünk. Számomra ez versenybaleset volt."

Toyota

Jarno Trulli: (2) "Nagyszerűen rajtoltam, és könnyedén tartani tudtam a 2. helyemet Fernando mögött, míg Giancarlóval szemben növeltem a különbséget. Attól kezdve teljesen problémamentes versenyt futottam, simán kontrollálni tudtam a mögöttem autózókat. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek a Toyotánál, minden mérnöknek, minden szerelőnek itt és Cologne-ban is, amiért olyan autót raktak össze, amivel meg tudtam szerezni az első dobogós helyet a Toyotának. Kiváló eredményt értünk el, és biztos vagyok benne, hogy ez csak a kezdete valami még nagyszerűbb dolognak, ami majd ezután jön. Igazi kihívás volt ez a hétvége a gumikra és motorokra vonatkozó előírások miatt, és az extrém hőség a pilóták dolgát nehezítette meg. Luca Marmorini és csapata abszolút profi munkát végzett a motoron, így a szezon első két futamának egyikén sem volt megbízhatósági problémánk."

Ralf Schumacher: (5) "Csodálatos eredmény ez a gárda számára. Először is nagyon örülök a csapattársam helyezésének, és a sajátomnak szintén. Úgy gondolom jó, de nehéz verseny áll mögöttem. Az első 10 körben egyáltalán nem tudtam előzni, aztán vagy szemcsésedéssel, vagy hólyagosodással kellett megküzdenem. Majd ütköztem Webberrel, ami kihatott az autóm aerodinamikai viselkedésére, nagy vibrációt okozva. Mindent összevetve örülök, hogy be tudtam fejezni a versenyt, és elégedett vagyok, hiszen hozzájárulhattam a mai kettős pontszerzésünkhöz, és ezzel másodikak vagyunk a világbajnoki pontversenyben."

Williams

Nick Heidfeld: (3) "Nagyon boldog vagyok, ez volt életem legizgalmasabb Forma-1-es versenye. A tizedik helyről indulva nagyon kellett igyekeznem, hogy előrébb jussak, és izgalmas előzésekkel tarkított, remek versenyt futottam. Nagyon élveztem. Több alkalommal egyszerre két autóval csatáztam, jónéhány kemény ütközetet vívunk, de végül én emelhettem magasba a kezem. Az autó jelesre vizsgázott, csakúgy, mint a BMW motor és a Michelin gumik. Eléggé megkeserítette az életemet, hogy az első köröktől kezdve gondjaim voltak a vizespalackommal, szokás szerint egy forró versenyen, ahol az ember az ellenségének se kívánna ilyen problémát."

Mark Webber: (16) "Jól rajtoltam, és sikerült felvennem egy lendületes ritmust. Az első kiállás után kezdtem beérni Fisichellát, akik eléggé feltartott, mivel a gumijai a végüket járták. Ralf ott volt mögöttem, tudtam, hogy bármikor lecsaphat. Kemény csatát vívtunk, de végül elé kerültem. Húsz körrel a leintés előtt ismét beértem Fisichellát. A gumijai egyre fogytak, mire én megelőztem a 14-es kanyarban, rengeteg helyet hagyva neki. A következő kanyarban Giancarlo a belső ívre húzódott, és én tudtam, nehéz lesz ott, a pálya poros részén lefékeznie. Visszamentem a tiszta oldalra, Fisi pedig azt hiszem, túl későn fékezett. Blokkolta a kerekeit a piszkos felületen, elvesztette autója hátulját, és kiütött a versenyből."

McLaren

Juan-Pablo Montoya: (4) "Pontokat szereztünk, és a 11. helyről indulva a 4. pozíció egész jó, de persze nyerni szerettünk volna. Maga a verseny a hőség ellenére fizikálisan nem viselt meg annyira. Elég korán kockásra fékeztem a bal első kerekemet, ami nem csak az autó egyensúlyára hatott, hanem akkora vibrációt okozott, hogy az befolyásolta a látásomat - egy ilyen eset nagyban meggátolja, hogy az ember kihozza a legtöbbet az autóból."

Kimi Räikkönen: (9) "Csalódott vagyok, amiért így ért véget a versenyem, az első kerékcserém után még minden bíztatóan alakult: két helyet jöttem előre, már 4. voltam. Aztán a pályára visszatérve egy szelephiba defektet okozott a jobb hátsó keréknél, és majdnem egy teljes kört kellett megtennem így, mielőtt visszaértem a boxba. A köridejeim azt mutatják, hogy tartani tudtam az élen állók tempóját. Megelőztem Felipe Massát, közeledtem Christian Klienhez és Michael Schumacherhez, de mire beértem őket, már túl késő volt támadni."

Red Bull

David Coulthard: (6) "Az autónk hibátlanul működött, de sokkal nehezebb itt versenyezni, mint Ausztráliában, az egyik körben ki is sodródtam a 4-es kanyarban. Ettől eltekintve azonban minden rendben volt. Azt hiszem, minden okunk megvan az elégedettségre. A szezon biztatóan indult számunkra, amiért a csapat minden tagjának kijár a gratuláció. Külön köszönet illeti a Cosworth-öt, remek munkát végeznek a motorral. Megszámoljuk a pontjainkat, és irány Bahrein."

Christian Klien: (8) "Szenzációs verseny volt, nagyon boldog vagyok. Az idén kicsit több volt az önbizalmam, hiszen már bírtam némi tapasztalattal, de még mindig nagyon kemény volt a verseny, és boldog vagyok, hogy sikerült elérnem a célvonalat. A rajtom nem sikerült fényesen, de tudjuk, min kell javítani. Két helyet vesztettem az induláskor, és így a hőség különösen nehézzé tette a dolgomat, mert az időm nagy részét más autók mögött kellett töltenem. A kocsi kitűnő volt, bár egy kicsit alulkormányzott, és a hátsó gumik is vesztettek tapadásukból, de összességében remek versenyen vagyok túl. Elégedett vagyok a csapattal. "

Ferrari

Michael Schumacher: (7) "Természetesen nem éppen ünneplésre méltó ez a hetedik hely, de úgy érzem, a 13. pozícióból rajtolva ez a legjobb, amit ma elérhettem. Az autó megbízhatónak bizonyult, nem volt vele semmi gond. Eleinte óvatosan vezettem, hogy a végén ne legyen semmi probléma, és tekintve a helyzetet, boldog lehetek ezzel a két ponttal. Egy Forma-1-es autó komplex valami, a rossz teljesítményért nem lehet egyetlen tényezőt okolni. Pillanatnyilag néhány területen egyszerűen nem vagyunk elég jók. Tisztában vagyunk vele, és folytatjuk a kemény munkát, hogy megbirkózzunk ezzel. Most Mugellóba megyek, és beülök az F2005-be - először. Igazán várom már, mert egy új autót vezetni mindig nagyon különleges dolog."

Rubens Barrichello: (-) "Eleinte egész jól ment minden, még a 6. helyért is csatáztam. Aztán az autó hirtelen nagyon túlkormányzott lett. Szóltam rádión a csapatnak, és mondták, hogy látják az aerodinamikai adatokon, hogy valami megváltozott, és az autó kezelhetősége nagyon rossz lett. Amikor újra kiálltam a boxba, egy gumidarabot találtak, ami oda volt ragadva a szárnyamhoz. De mivel már legalább 20 kört megtettem ezzel a túlkormányzott autóval, a gumijaim állapota nagyon leromlott. Kár, mert addig az egyensúly jó volt. Persze ahhoz nem voltam elég gyors, hogy nyerjek, de az első hatban végezhettem volna."

Sauber

Felipe Massa: (10) "Azt hiszem, a versenytempónk elfogadható volt, a tegnapi és a ma reggeli időmérővel összehasonlítva, és jó néhány körön keresztül követni tudtam Michaelt. A második kiállás után problémáim támadtak a túlkormányzottsággal a 12-es kanyarban. Az egyik körben nagyon rá kellett mennem a kerékvetőre emiatt, és ezután úgy tűnt, az autó rengeteget veszít a hátsó leszorító erőből. Ettől kezdve versenysebességnél majdhogynem vezethetetlen volt."

Jacques Villeneuve: (-) "A futam elején az volt a célom, hogy annyira következetes legyek, amennyire csak lehet. Építhettem arra a fejlődésre, amit a tegnap délutáni és a ma reggeli időmérőn értünk el. Különösen a fékekkel kapcsolatban javul egyre az önbizalmam és az egyes kanyarban pillanatokra leblokkoltam, ahogy szeretem. Aztán a 27. körben fékezés közben blokkoltak a hátsó kerekeim a kanyarba bemenet és megpördültem. Nem tudtam újra elindulni."

Jordan

Narain Karthikeyan: (11) "A tizenegyedik helyen végezni itt, Sepangban remek eredmény, különösen a mostoha időjárási viszonyok miatt. Az autó nagyon megbízható volt, de számomra kicsit unalmas volt a verseny."

Tiago Monteiro: (12) "Jól rajtoltam, nyertem néhány pozíciót. Talán Villeneuve megelőzésére is volt lehetőségem, de az a manőver túlságosan rizikós lett volna. Aztán néhány körrel később az egyik BAR olajat eresztett a pályára, amitől megpördültem. Azt gondoltam, megsérült az autóm hátulja, de szerencsére csak a gumikra került az olaj, igaz, így is vesztettem időt. A verseny hátralévő része kissé unalmas és hosszú volt számomra, mivel szinte egymagamban köröztem. Örülök, hogy a második versenyt is mindketten befejeztük, hasznos adatokat szolgáltatva a mérnökeinknek. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, mivel semmiféle műszaki problémával nem találkoztunk a hétvége alatt."

Minardi

Christijan Albers: (13) "Először is szeretném megköszönni a csapat erőfeszítéseit. Őszintén szólva nem voltam elégedett az időmérőkön nyújtott teljesítményemmel. A rajtom viszont jó volt, az első kanyarban három autót is megelőztem a külső íven, de aztán egy pillanatra visszaesett az autó teljesítménye, és Karthikeyan visszavett egy pozíciót. Egy körön át még Monteirót is magam mögött tartottam, ennél tovább azonban már nem voltam képes rá. Sőt, Patrick is megelőzött, de három-négy kör elteltével javulni kezdett az autó, és tudtam tartani a lépést Tiagóval. A verseny vége felé, mikor a gyorsabb autókat engedtem el, túlságosan ráhajtottam a rázókőre, és elvesztettem egy terelőszárnyat. Emiatt kisebb lett a leszorítóerő és nőtt az alulkormányzottság, ami a körideimen is megmutatkozik. Összességében azonban sokat tanultam, és örülök, hogy sikerült befejeznem szezon legkeményebb versenyét."

Patrick Friesacher: (20) "Őszintén szólva kissé csalódott vagyok. A rajtom elég rosszul sikerült, utána azonban sikerült megelőznöm Christijant, és közvetlenül a Jordanek mögött voltam. A második körben, ahogy elkezdtem fékezni az első kanyar előtt, elvesztettem az autó hátulját, ami vélhetően a BAR-ból kifolyt olajon csúszott meg. Ezzel számomra véget ért a verseny, a legjobb, amit most tehetünk, hogy elfelejtjük ezt a futamot, és a következőre, bahreini viadalra koncetrálunk."

BAR

Jenson Button: (18) "Mondanom sem kell, hihetetlenül csalódott és frusztrált vagyok. Úgy éreztem, az enyém a leggyorsabb autó a pályán: olyan jó tempót diktáltunk, hogy könnyedén magam mögé tudtam utasítani a Red Bull autókat, és még Räikkönent is meg tudtam előzni. Annak fényében, milyen jó stratégiát dolgoztunk ki az ellenfelekkel szemben, különösen elkeserítő, ami történt. Csalódott vagyok magam miatt, csalódott vagyok Anthony miatt, akinek ez volt az első versenye nálunk, és csalódott vagyok a csapat miatt is, amely a nehéz körülmények ellenére az egész hétvégét keményen végigdolgozta. Bahreinig úrrá kell lennünk a problémán."

Anthony Davidson: (19) "Rendkívül lehangoló így befejezni az első versenyemet a csapatnál. Fárasztó hétvégén vagyok túl, szeretnék köszönetet mondani a csapatnak és a fizioterapeutámnak, amiért versenyzésre alkalmas állapotba hoztak. Kár, hogy nem láthattuk beérni az áldozatos munka gyümölcsét. Úgy néz ki, rengeteget kell dolgoznunk a jövő heti teszteken, hogy Bahreinre megszabaduljunk a hibától."

  • A nyilatkozatok listáját a megjelenés sorrendjében folyamatosan frissítjük, amíg ki nem egészül minden versenyzőjével.


http://www.a5.hu

 
Forma1
 
Hányadik vagy?
Indulás: 2005-03-18
 
Idő
 
Dátum
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Rock
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?