Hírek : Pénteki tesztpilóták az élen |
Pénteki tesztpilóták az élen
2005.03.18. 15:54
Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP
Pénteki tesztpilóták az élen Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP
Három tesztpilóta foglalta el a képzeletbeli dobogót a Malajziai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén. A toyotás Ricardo Zonta egy teljes másodpercet vert a McLarent kormányzó Pedro de la Rosára, aki Vitantonio Liuzzit előzte meg. A versenyzők közül Michael Schumacher bizonyult a leggyorsabbnak a Ferrarival.
|
Zonta az élen | Három tesztpilóta foglalta el a képzeletbeli dobogót a Malajziai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén. A toyotás Ricardo Zonta egy teljes másodpercet vert a McLarent kormányzó Pedro de la Rosára, aki Vitantonio Liuzzit előzte meg. A versenyzők közül Michael Schumacher bizonyult a leggyorsabbnak a Ferrarival.
Az üres lelátók előtt zajló edzésre az új motorszabály nyomta rá bélyegét: a körszámokon világosan látszik, hogy a csapatok többsége a várhatóan hasonló hőségben folytatódó hétvége további részére tartalékolta erőforrásait.
Zonta és a Toyota eredményének értékét növeli, hogy az új szabályoknak megfelelő autóval is mindössze egy másodperccel marad el Michael Schumacher tavalyi pole pozíciós körétől. A pénteki pilóták a pályán töltött időt tekintve is lekörözték a versenyzőket, rajtuk kívül csak Michael Schumacher, valamint a Jordanek és a Minardik tettek meg tíznél több kört.
A Toyota új első vezetőszárnyára eddig tehát nem lehet panasza a kölni istállónak, amely csak két kört engedélyezett a Melbourne-ben a leghosszabb távot teljesítő, ezért a motorjával tartalékolni kényszerülő Jarno Trulli számára. Az olaszon kívül a hét folyamán rendkívül magabiztosan nyilatkozó Renault-pilóták, Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso maradtak értékelhető időeredmény nélkül, akik próbaköreik után az egész edzést a boxban töltötték.
Várható volt, hogy a Ferrari csapatán belül Schumacherre hárul a munka dandárja, mivel motorja az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén 413 km-rel rövidebb távot teljesített, mint a spóroló Barrichellójé. A két pilóta az edzés második felében együtt gyakorolt, a csapat ekkor azt vizsgálta, miként viselkedik szélárnyékban az F2004M.
Schumacher sebességét tekintve sem spórolt az autójával, a versenyzők közül ő volt a leggyorsabb. Az új motorral szereplő BAR-Honda angol pilótája, Jenson Button követte őt, Takuma Satónak azonban már szerényebb idővel kellett beérnie, ráadásul egy alkalommal ki is csúszott a pályáról.
A Williamsnél Nick Heidfeld diktálta a tempót, míg a McLaren házicsatáját, ha csak öt tizeddel is, de Kimi Räikkönen nyerte. A csapattársak közötti különbség a Sauber esetében szembetűnő volt, Felipe Massa 1.7 másodperrcel megelőzte a kétszer annyi kört abszolváló Jacques Villeneuve-öt, míg a Red Bullok a középmezőnyben foglaltak helyet.
A Jordan és a Minardi ezúttal is a két legszorgalmasabb és leglassabb alakulatnak bizonyult, a jordanes Robert Doornbos nem tudta kihasználni pénteki tesztpilótai státuszából adódó előnyét. A hazájához legközelebb versenyző Narain Karthikeyan egy alkalommal a pálya elhagyására kényszerült. A Minardi pilótái tetemes, tíz másodperces lemaradást halmoztak fel az élen állókhoz képest.
|
|
Pénteki 1. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2005. március 18., péntek, 04:00-05:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 33-35 fok, aszfalt: 37-47 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:34.437 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:33.074 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
1:34.092 |
212.078 |
|
|
17 |
|
2. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:35.144 |
209.733 |
1.052 |
1.052 |
15 |
|
3. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:35.691 |
208.534 |
1.599 |
0.547 |
18 |
|
4. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:36.011 |
207.839 |
1.919 |
0.320 |
13 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:36.513 |
206.758 |
2.421 |
0.502 |
9 |
|
6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:36.551 |
206.676 |
2.459 |
0.038 |
7 |
|
7. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:36.563 |
206.651 |
2.471 |
0.012 |
6 |
|
8. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:36.610 |
206.550 |
2.518 |
0.047 |
5 |
|
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:36.963 |
205.798 |
2.871 |
0.353 |
4 |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:36.989 |
205.743 |
2.897 |
0.026 |
8 |
|
11. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:37.168 |
205.364 |
3.076 |
0.179 |
5 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:37.338 |
205.005 |
3.246 |
0.170 |
8 |
|
13. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:37.366 |
204.946 |
3.274 |
0.028 |
9 |
|
14. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:37.642 |
204.367 |
3.550 |
0.276 |
9 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:37.843 |
203.947 |
3.751 |
0.201 |
4 |
|
16. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:38.416 |
202.760 |
4.324 |
0.573 |
8 |
|
17. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:39.571 |
200.408 |
5.479 |
1.155 |
18 |
|
18. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Jordan-Toyota |
B |
1:40.289 |
198.973 |
6.197 |
0.718 |
20 |
|
19. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:40.375 |
198.802 |
6.283 |
0.086 |
14 |
|
20. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
1:43.574 |
192.662 |
9.482 |
3.199 |
18 |
|
21. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:43.691 |
192.445 |
9.599 |
0.117 |
12 |
|
22. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
23. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
24. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0353 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:34.092 |
- (9.599) - |
1:43.691 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
| |
http://www.a5.hu
|