Szerződés egyelőre nincs, a tárgyalások azonban bíztatóak - árulta el a hivatalos honlapon róla érdeklődők kedvéért Baumgartner Zsolt a jövőjéről . Az első magyar F1-es pilóta menedzsmentje több vonalon tárgyal…
Az egyik legkomolyabb lehetőség a BAR-Honda, de a tengerentúli Champ Car szériából is van érdeklődés iránta. Zsolt keményen tréningezik és várja, hogy rendeződjön a helyzete.
„Jól érzem magam, várok és készülök a versenyekre. Igyekszem minél jobb kondícióban lenni, hogy adódó lehetőség esetén bármikor vissza tudjak térni." -mondta erről Zsolt.
A 24 esztendős pilóta tavaly a Minardi színeiben versenyzett, s bár jó darabig úgy tűnt, hogy a faenzaiaknál marad az idei esztendőre is, a tárgyalások végül megrekedtek. Mint kiderült, Zsolt már korábban is tudta, hogy Paul Stoddart csapata az év első harmadában fényévekkel le lesz maradva a többiektől, ezért menedzsmentjével inkább az egyik Jordan volánját vették célba. Mivel a silverstone-iakkal sem jött össze a megállapodás, Zsolt pilóta szerződés nélkül maradt, helyzete azonban nem kilátástalan.
„Ahogyan az elmúlt időszakban, úgy most is folynak a tárgyalások. Most már elmondhatom : már jóideje tárgyalunk a BAR-Honda csapatával arról, hogy náluk folytassam a karrieremet, első lépésben tesztpilótaként. Sajnos most úgy tűnik, hogy az idei évben még nem, viszont jövőre már szerepet vállalhatok a csapatnál. Nagyon megtisztelőnek érzem azt, hogy egy ilyen istálló érdeklődik irántam." - mondta erről Zsolt.
A pilóta menedzsere, Rick Gorne közeli kapcsolatban áll a Brackley-ben székelő gárdával, hiszen annak idején részt vett az alakulat megalapításában is. Zsolt tesztpilótai esélyeit javíthatja, hogy Jenson Button nagy valószínűség szerint 2006-ban már a BMW-Williams versenyzője lesz, átadva helyét a mostani elsőszámú teszternek, Anthony Davidsonnak.
Zsolt elárult azt is, hogy Gorne más istállókkal is tárgyalt, sőt, az egyik nagycsapattal a szezonkezdet előtt közel kerültek a megegyezéshez, de mivel a pénteki tesztpilótákra vonatkozó szabályok nem változtak, ez a lehetőség lezárult. A szabályok szerint a versenyhétvégék pénteki napjain csak olyan pilóták vezethetik a harmadik autókat, akik az utóbbi két esztendőben hat vagy annál kevesebb futamon álltak rajthoz. Zsolt nem felel meg a kritériumnak, mert 2003-ban és 2004-ben a Jordan és a Minardi versenyzőjeként összesen 20 versenyen vett részt.
„A menedzserem eddig is tárgyalt különféle istállókkal, az egyiknél komoly esély volt arra, hogy pénteki pilóta legyek, de mivel az erre vonatkozó szabályok végül nem változtak meg, ezért a pénteki szerepvállalásom tovaszállt. Ettől fogva másokkal is elkezdtünk tárgyalni, végül a BAR-Honda mutatkozott a legkomolyabbnak. Úgy érzem, ez szakmailag is jó előrelépési lehetőséget jelenthet számomra." - mondta az első magyar F1-es pont szerzője.
A BAR-Hondával folyó tárgyalásokkal egyidőben Gorne Amerikában is tartja a frontot, ugyanis a tengerentúlon igen népszerű Champ Car szériából is szép számmal érdeklődnek honfitársunk iránt. Zsolt szíve szerint kitartana az F1 mellett, de megfelelő ajánlat esetén nem mondana nemet az amerikai érdeklődőknek sem.
„Ezzel párhuzamosan Amerikában is folynak a tárgyalásaink, többen is megkerestek bennünket a Champ Car sorozatból. A HVM, a Walker Racing és a Conquest Racing is érdeklődött, tőlük is kaphatnék lehetőséget, de ha egy versenyző már szerepelt a Forma 1-ben, nagyon nehéz elcsábítani egy másik sorozatba. Viszont ha visszautasíthatatlan ajánlatot kapok, elképzelhető, hogy ott versenyezek egy évet." - mondta Baumgartner.
„A Champ Car istállók a héten tesztelnek, ezért elképzelhető, hogy a napokban el kell utaznom, de pillanatnyilag ennek kicsi valószínűsége. Az egyeztetések folynak, bármi megtörténhet." -mondta Zsolt.
Zsolt a folyamatos tréningek mellett nagy hangsúlyt fektet főiskolai tanulmányaira, de a kondíció megtartása és a tanulás mellett figyelemmel kíséri az F1-es világbajnokság történéseit is, április végén pedig Paul Stoddart meghívására Imolába utazik, hogy a Minardi vendégeként tekintse meg az évad első európai összecsapását, a San Marinoi Nagydíjat. |