Hírek : Alonso megtartotta a pole-t Sepangban |
Alonso megtartotta a pole-t Sepangban
2005.03.20. 07:25
2. időmérő edzés - Malajziai GP
Alonso megtartotta a pole-t Sepangban 2. időmérő edzés - Malajziai GP
Fernando Alonso fölényes teljesítménnyel megtartott a Malajziai Nagydíj pole pozícióját a szombati időmérő edzésen is, amelyen a tegnapihoz hasonlóan ismét ő volt a leggyorsabb. Az első három sorrendje nem változott, hátrébb azonban átrendeződött a rajtrács. A második sorból Fisichella és Webber indulhat.
|
Alonso 4. pole-ja | Fernando Alonso fölényes teljesítménnyel megtartotta a Malajziai Nagydíj pole pozícióját a szombati időmérő edzésen is, amelyen a tegnapihoz hasonlóan ismét ő volt a leggyorsabb.
Szombati eredményén 2.508 másodpercet rontva Alonso 1:35.090-es körével nyerte a tréninget, s ezzel az összetettben 0.253 másodpercet vert Jarno Trullira, aki így ma az idénynyitó Ausztrál Nagydíjhoz hasonlóan a második helyről rajtolhat. Alonso pedig pályafutásának negyedik pole-ját szerezte meg.
A második sorból Giancarlo Fisichella és a két helyet javító Mark Webber fog startolni Sepangban, a harmadikból Ralf Schumacher és Kimi Räikkönen várja a folytatást. A rajtrács közepén kissé átrendeződött a sorrend, a mai időmérő legnagyobb vesztese a McLaren, míg nyertese a Red Bull volt.
Az előző időmérő utolsó helyezettjeként a minardis Christijan Albers kóstolta meg először Sepangnak a tegnapinál egyelőre hűvösebb, 44 fokos aszfaltját. Albers, aki tegnap 7.8 másodperccel volt lassabb az élen végző Fernando Alonsónál, 1:42.569-cel állította fel az első mércét, de csapattársa, Patrick Friesacher 1.2 másodperces tegnapi előnyét tovább növelve kényelmesen bejött elé.
Ezután Tiago Monteiro és Narain Karthikeyan párharcát láthattuk, amely a tegnapi, alig 0.05 másodperces különbségnek köszönhetően bármelyikük javára eldőlhetett volna, de az összesítésben, 3:17.656-os idejével az indiai került ki belőle győztesen. Jacques Villeneuve azonban hamar átvette a vezetést a Sauberral, nem túl fényes, 1:38.108-as köre ellenére 4.661 másodpercet verve Karthikeyanra a rövid szünet előtt.
A 35 fokos hőségben Anthony Davidson került sorra, aki csak csütörtök este érkezett Malajziába, hogy a BAR-Hondánál a vírusos megbetegedéssel küzdő Takuma Satót helyettesítse. Davidsonnak mindössze 0.021 másodperces hátrányt kellett ledolgoznia Villeneuve-höz képest, de már a második mért ponton is hét tizeddel vezetett, s 3:11.890-es végeredményével az élre állt.
Ezután már Rubens Barrichello következett a Bridgestone gumikon egyetlen körben szenvedő Ferrarival, s bár az első szektorban egy tizedmásodpercet vesztett Davidsonhoz képest, végül 0.388 másodperces előnnyel megkaparintotta az ideiglenes pole pozíciót. Felipe Massa tegnap néhány ezreddel előtte végzett, a második szektorban azonban sokat vesztett, s csak a 2. helyre hozta be a Saubert.
Michael Schumachernek sem sikerült legyőznie csapattársát, miután az első kanyarban megcsúszott, s csekély szombati előnyét 0.131 másodperces hátrányba fordítva Massát szorította hátrébb. Ezután jött David Coulthard, aki a Red Bull RB1-gyel 1:35.891-es kört autózott, két tizedről két teljes másodpercre növelve az előnyét Schumacher Ferrarijával szemben - és kényelmesen elhódítva az első helyet. Pedig a rádión arra panaszkodott, hogy a gyors kanyarokban alulkormányzottsággal küszködik.
Christian Klien, aki tegnap egy hajszállal gyorsabb volt csapattársánál, a 9-es kanyarban elkövetett hibával időt vesztett, de az utolsó szektorban ledolgozta a hátrányát, és 0.111 másodperces előnnyel átvette a vezetést Coulthardtól. Jenson Button a BAR-ral egyiküket sem tudta megelőzni, Barrichellótól viszont biztonságos, 1.7 másodperces távolságra elfoglalta a 3. helyet.
Nick Heidfeld 1:36.453-as körével közvetlenül Button mögé kormányozta a Williamst, mielőtt Juan-Pablo Montoya pályára lépett a McLarennel. A kolumbiai két kisebb hibát követően 0.3 másodpercet kapott Heidfeldtől is, s négy helyet veszítve tegnapi pozíciójához képest az 5. lett.
Mark Webber a második mért ponton már 0.823 másodperccel vezetett tavalyi csapattársa, Klien előtt, s ebből vesztett ugyan a harmadik szektorban, de 1:35.700-as körével így is fölényesen kaparintotta meg az ideiglenes pole-t.
Az utolsó ötöst megkezdő Ralf Schumachernek tegnapról 0.098 másodperces előnye volt Webberhez képest, de ezt nem sikerült megtartania, és a 2. helyre hozta be a Toyotát. Kimi Räikkönen a McLarennel 1:36.644 alatt csúszkált körbe, s két helyet veszítve 3. lett a rajtrácson.
Giancarlo Fisichella viszont 1:35.683-as kört autózott, kényelmesen átvéve a vezetést a Renault-val, ám Jarno Trulli válaszolt a kihívásra, s sikerült megtartania a helyét, a Toyotával hátrébb lökve a rajtrácson az olasz autóját.
Fernando Alonso azonban a tegnapihoz hasonlóan ismét ragyogóan vezette a Renault-t, és az edzést is megnyerve a pole pozícióba kormányozta a Renault-t.
|
|
2. időmérő edzés |
2. - Malajziai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2005. március 20., vasárnap, 04:00-05:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 34-35 fok, aszfalt: 44-50 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:33.074 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:35.090 |
209.852 |
|
|
20. |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:35.253 |
209.493 |
0.163 |
0.163 |
19. |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:35.683 |
208.551 |
0.593 |
0.430 |
18. |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:35.700 |
208.514 |
0.610 |
0.017 |
15. |
|
5. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:35.865 |
208.155 |
0.775 |
0.165 |
11. |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:35.891 |
208.099 |
0.801 |
0.026 |
10. |
|
7. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:35.901 |
208.077 |
0.811 |
0.010 |
16. |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:36.216 |
207.396 |
1.126 |
0.315 |
12. |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:36.453 |
206.886 |
1.363 |
0.237 |
13. |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:36.644 |
206.477 |
1.554 |
0.191 |
17. |
|
11. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:36.757 |
206.236 |
1.667 |
0.113 |
14. |
|
12. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:37.024 |
205.669 |
1.934 |
0.267 |
6. |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:37.340 |
205.001 |
2.250 |
0.316 |
7. |
|
14. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:37.561 |
204.537 |
2.471 |
0.221 |
9. |
|
15. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:37.733 |
204.177 |
2.643 |
0.172 |
8. |
|
16. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:38.108 |
203.396 |
3.018 |
0.375 |
5. |
|
17. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:39.850 |
199.848 |
4.760 |
1.742 |
4. |
|
18. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:40.106 |
199.337 |
5.016 |
0.256 |
3. |
|
19. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
1:41.918 |
195.793 |
6.828 |
1.812 |
2. |
|
20. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:42.569 |
194.550 |
7.479 |
0.651 |
1. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0275 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:35.090 |
- (7.479) - |
1:42.569 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
| |
Malajziai GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
Név |
Cs |
G |
Össz |
Eltér |
Előző |
P |
1. idő |
Kül |
2. idő |
P |
1 |
F. Alonso |
REN |
M |
3:07.672 |
|
|
1 |
1:32.582 |
2.508 |
1:35.090 |
1 |
2 |
J. Trulli |
TOY |
M |
3:07.925 |
0.253 |
0.253 |
2 |
1:32.672 |
2.581 |
1:35.253 |
2 |
3 |
G. Fisichella |
REN |
M |
3:08.448 |
0.776 |
0.523 |
3 |
1:32.765 |
2.918 |
1:35.683 |
3 |
4 |
M. Webber |
WIL |
M |
3:08.904 |
1.232 |
0.456 |
6 |
1:33.204 |
2.496 |
1:35.700 |
4 |
5 |
R. Schumacher |
TOY |
M |
3:09.007 |
1.335 |
0.103 |
5 |
1:33.106 |
2.795 |
1:35.901 |
7 |
6 |
K. Räikkönen |
MCL |
M |
3:09.483 |
1.811 |
0.476 |
4 |
1:32.839 |
3.805 |
1:36.644 |
10 |
7 |
C. Klien |
RED |
M |
3:09.589 |
1.917 |
0.106 |
10 |
1:33.724 |
2.141 |
1:35.865 |
5 |
8 |
D. Coulthard |
RED |
M |
3:09.700 |
2.028 |
0.111 |
11 |
1:33.809 |
2.082 |
1:35.891 |
6 |
9 |
J. Button |
BAR |
M |
3:09.832 |
2.160 |
0.132 |
9 |
1:33.616 |
2.600 |
1:36.216 |
8 |
10 |
N. Heidfeld |
WIL |
M |
3:09.917 |
2.245 |
0.085 |
8 |
1:33.464 |
2.989 |
1:36.453 |
9 |
11 |
J. Montoya |
MCL |
M |
3:10.090 |
2.418 |
0.173 |
7 |
1:33.333 |
3.424 |
1:36.757 |
11 |
12 |
R. Barrichello |
FER |
B |
3:1
| | |
|
|
Forma1 |
|
| |
|
Dátum |
|
2023. November
H | K | S | C | P | S | V | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 |
|
| | |
|
Chat |
|
| |
|
Rock |
|
| |
|
|