f1alex
f1alex
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Linkek
 
kikijikj
Tartalom
 
kikijikj
 
Hírek
Hírek : Alonso, Trulli, Heidfeld a sepangi dobogón

Alonso, Trulli, Heidfeld a sepangi dobogón

  2005.03.20. 11:52

Újabb Renault-győzelem

Alonso, Trulli, Heidfeld a sepangi dobogón
Újabb Renault-győzelem

Ausztrália után a Renault a Malajziai Nagydíjon megszerezte második győzelmét is, a hőségben könnyedén maga mögé utasítva vetélytársait. Jarno Trulli mindössze két futam után megszerezte a Toyota idénre követelt első dobogós helyezését, megelőzve Nick Heidfeldet. A Ferrarik ismét küszködtek.

Alonso nyert Sepangban - nagyítható
Alonso nyert Sepangban
Két pole pozíció és két lényegében rajt-cél győzelem a Renault mérlege az idei második nagydíj után. Giancarlo Fisichella ausztráliai első helyét követően Sepangban Fernando Alonso söpörte be a legjobbnak járó trófeát, a Toyota pedig - Jarno Trulli második helye révén - megszerezte első dobogós pozícióját. A BAR-ok a 4. körre teljesen leírták magukat és a Ferrari ismét nem tudott beleszólni az élen zajló csatározásokba.

A közeli erdőtűz miatt az embert próbáló hőség mellett némi füst is nehezítette a versenyzők dolgát a Malajziai GP első köreiben, ám a délelőtt a pole pozíciót megszerző Alonsót ez sem zavarta, és a rajt után rögtön az élre állt. Mögé Trulli, Fisichella, Mark Webber, Ralf Schumacher, Jenson Button, Kimi Räikkönen, David Coulthard, Christian Klien, Juan-Pablo Montoya, Rubens Barrichello, Felipe Massa, Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, Anthony Davidson, Tiago Monteiro, Narain Karthikeyan, Christijan Albers és Patrick Friesacher sorakozott fel.

A Takuma Sato betegsége miatt lehetőséget kapó Davidson nem sokáig élvezhette új státuszát, mert az alatta dohogó BAR-Honda motorja a 2. körben hatalmas füstfelhővel jelezte: részéről ennyi volt. Ugyanebben a körben Button autója is aggasztó tüneteket kezdett produkálni, és két körrel később meg is állt. Így hát csomagolhattak a hétvége folyamán különben sem brillírozó BAR-osok. Friesacher is gyorsan leírta Minardiját: már a 3. körben a kavicságyban kötött ki.

Időközben Alonso állandó jelleggel 1:36-os köröket futott, míg a többiek közül a legjobbaknak is csak 1:38-ra, majd 1:37-re telt. A 12. körre a 13. helyen küszködő Michael Schumacher hátránya már 36 másodperc volt, azaz a címvédő épp 3 másodpercet kapott körönként spanyol ellenfelétől, ami - ismerve az előző 5-6 év történéseit - legalábbis meghökkentő.

A verseny egyharmada környékén a Jordanek zavarták meg az állóvizet, némiképp bambán, de annál veszélyesebben kezelve az őket lekörözni készülők gyors érkezését. A sauberes Jacques Villeneuve-öt csapata rádión kérte, hogy ugyan lépjen már a gázra, "vagy valami…", ám az egykori világbajnok ehelyett pár körrel később a célegyenes-végi kavicságyban kötött ki. Mint később elmondta, az autó kerekei fékezésnél minduntalan blokkoltak, nehéz volt vezetni.

Elsőként Klien érkezett a boxba, majd sorban a többiek. Räikkönen már-már pehelykönnyű McLarenjével a 23. körben megfutotta a grand prix végén is a leggyorsabbnak bizonyuló kört: 1:35.483-at, Barrichello pedig Webbert gyimankolta a 6. helyért.

A finn McLaren-ász, miután visszaérkezett a pályára első tankolása után, rögtön jobb hátsó defektet kapott, így kulloghatott vissza az alig irányítható autóval, és ezzel egy időben búcsút inthetett dobogós ill. pontszerző vágyainak.

A 3. pozíciót birtokló Giancarlo Fisichella köridejei jelentősen romlottak, bizonyára egyenes arányban a gumik elhasználódásával, így az őt követő Webber, Ralf Schumacher és Nick Heidfeld rövidesen az ő ill. egymás nyakába zúdult. Lett is szépségdíjas csetepaté a 30. körben: az ifjabbik Schumacher elirigyelte az ausztrál williams-es 4. helyét és próbálkozott, de kudarcot vallott. Miután a két autó összeért, ő is főként annak örülhetett, hogy egyáltalán a pályán tudta tartani a TF05-öt. Heidfeld hátulról figyelte a jelenetet, és a kínálkozó helyzetet kihasználva némi küzdelem árán elment Ralf Schumacher mellett, majd vérszemet kapva csapattársánál is megpróbálkozott, Webber azonban brutális határozottsággal és elszántsággal adta a tudtára, miszerint: "nem".

A Barrichello-vezette, 13. Ferrari a 34. körben Red Bull-zúzdába került: Coulthard után Klien is "ledarálta" a brazilt, akinek nyomorúságát a boxban egy beszorult üzemanyagtöltő-cső tetézte. Massa eközben a 11. pozícióban lévő Michael Schumachert tolta volna le maga elől, de nem járt sikerrel.

A 38. kör Webber és Fisichella versenyének végét hozta: a dobogóra hajtó olasz nem adta magát, és miután megcsúszott, a külső ívről érkező ausztrálban végezte. Egyelőre nem tudtak megegyezni, melyikük a hibás; a versenybíróság vizsgálja a balesetet.

Alonso senkitől sem - csak éppen elromlott vizespalackjától - zavartatva haladt az élen a 40. körben is, mögötte Trulli, Heidfeld, Ralf Schumacher és Montoya. A végére a sorrend csak a német toyotás orrkúp-cseréjének következtében változott a 4-5. helyen, fordítottjára.

Az 50. körben Rubens Barrichello Ross Brawn javaslatára úgy döntött, hogy a gyakorlatilag megszűnt tapadás miatt feladja, és visszatért a Ferrari-bázisra. Csapattársának sikerült ugyan behoznia az F2004M-et a 7., pontszerző helyre, de a konstruktőri bajnokságban így sem túl fényes a tavalyi etalon olasz istálló helye, hiszen 10 pontjukkal egyelőre a Renault, a Toyota és a RedBull mögött állnak.

Az egyéni vb-t Alonso vezeti kollégája, Fisichella előtt, mögöttük négy pilóta tudhat magáénak 8 pontot: Barrichello, Coulthard, Montoya és Trulli.

    Verseny 2. - Malajziai GP  
    Helyszín: Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia  
    Időpont: 2005. március 20., vasárnap, 08:00-10:00 (CET)  
    Pályahossz: 5543 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 33-37 fok, aszfalt: 43-53 fok)  
    Tavalyi első: J-P. Montoya (Williams) 1:34.223      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Fernando Alonso SPA Renault M 1ó31:33.736   56  
2.   Jarno Trulli ITA Toyota M + 24.317   56  
3.   Nick Heidfeld GER BMW.WilliamsF1 M + 32.188   56  
4.   Juan-Pablo Montoya COL McLaren-Mercedes M + 41.631   56  
5.   Ralf Schumacher GER Toyota M + 51.854   56  
6.   David Coulthard GBR Red Bull-Cosworth M + 1:12.543   56  
7.   Michael Schumacher GER Ferrari B + 1:19.988   56  
8.   Christian Klien AUT Red Bull-Cosworth M + 1:20.835   56  
9.   Kimi Räikkönen FIN McLaren-Mercedes M + 1:21.580   56  
10.   Felipe Massa BRA Sauber-Petronas M + 1 kör   55  
11.   Narain Karthikeyan IND Jordan-Toyota B + 2 kör   54  
12.   Tiago Monteiro POR Jordan-Toyota B + 3 kör   53  
13.   Christijan Albers NED Minardi-Cosworth B + 4 kör   52  
   
14.   Rubens Barrichello BRA Ferrari B + 7 kör   kiállt 49  
15.   Giancarlo Fisichella ITA Renault M + 19 kör   ütközés 37  
16.   Mark Webber AUS BMW.WilliamsF1 M + 19 kör   ütközés 37  
17.   Jacques Villeneuve CAN Sauber-Petronas M + 29 kör   kicsúszás 27  
18.   Jenson Button GBR BAR-Honda M + 51 kör   motor 5  
19.   Anthony Davidson GBR BAR-Honda M + 53 kör   motor 3  
20.   Patrick Friesacher AUT Minardi-Cosworth B + 53 kör   kicsúszás 3  
    Leggyorsabb kör: K. Räikkönen (McLaren) 1:35.483     24  
   
B = Bridgestone,  M = Michelin
 
  Az eredmények nem hivatalosak  


http://www.a5.hu

 
Forma1
 
Hányadik vagy?
Indulás: 2005-03-18
 
Idő
 
Dátum
2024. Szeptember
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Rock
 

Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan    *****    Ha egy igazán egyedi és szerethetõ sportanimével szeretnél megismerkedni, tégy egy próbát az Ookiku Furikabutte-vel.    *****    Augusztus 8-án Nemzetközi Macskanap! Addig is gyertek a Mesetárba, és olvassátok el a legújabb cicamesét! Miaúúú!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Ingyenes, magyar fejlesztésû online AI kalandkönyvek és szabadulószobák. Regisztrálj és játsz! Garantált szórakozás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ingyenes, magyar nyelvû nyomozós kalandjátékok lebilincselõ történetekkel és grafikával! www.cluequestgame.hu